Vandaag presenteren wij onze nieuwe website. Bij een nieuwe website hoort natuurlijk ook een nieuw logo. Met de website hopen wij online beter zichtbaar te zijn. Daarnaast kunnen wij via onze website inwoners en organisaties nog beter informeren over onze activiteiten.
Digitale toegankelijkheid
Voor een volledig toegankelijke website is behoorlijk wat geld nodig. Met de beperkte financiële middelen hebben we geprobeerd om de website zo toegankelijk mogelijk te maken. Zo hebben we gelet op een goed contrast. De foto’s bevatten daarom ook geen teksten. Verder zijn er op de achtergrond geen drukke of bewegende afbeeldingen. De website is overzichtelijk. De webpagina’s zijn niet te lang. Ook is zoveel mogelijk rekening gehouden met de leesbaarheid in begrijpelijke taal.
Nieuw logo
Het oude logo vormde de inspiratie voor het nieuwe logo. Het oude beeldmerk had drie radartjes die in de vorm van een driehoek staan. Een rood, geel en blauw radertje. Dit zijn niet alleen de primaire kleuren, maar ook de kleuren van de gemeentevlag. De radertjes en deze kleuren zijn ook de basis van ons nieuwe logo. De drie radertjes liggen nu op elkaar. Daarmee geeft het een beweging weer. Toegankelijkheid is namelijk nooit af. Het is een doorlopend proces. De letters PGK staan in duidelijke zwarte hoofdletters in het gat van het blauwe radertje. Daaronder liggen het gele en rode radertje. Deze radertjes vormen daardoor een cirkel.
Met de drie primaire kleuren, blauw, geel en rood worden de andere kleuren in de cirkel gemaakt: groen, oranje en paars. De volgorde van de kleuren is daarom blauw, groen, geel, oranje, rood en paars. Het idee achter de overgang van de kleuren is inclusie. Het is belangrijk dat iedereen in de samenleving mee kan doen. Of je nu een beperking hebt of niet.
Groter bereik
De website is het platform waar we mensen informeren over wat we doen om de gemeente Katwijk toegankelijker te maken. Op Facebook en Twitter blijven wij uiteraard ook berichten plaatsen en delen. Met de nieuwe website hopen we beter bereikbaar te zijn voor inwoners van de gemeente. Bijvoorbeeld voor het melden van ontoegankelijke situaties. Organisaties kunnen ons nu ook makkelijker vinden voor het vragen van advies over toegankelijkheid.